لیست صفحات
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
تعداد بازدید: 754
تاریخ انتشار:

افتتاح کامل پلهای کاروانسرا سنگی ۱ و ۲

به گزارش "گفتمان" محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح کاروانسرای سنگی یک و 2 در غرب تهران و پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران این مطلب را اعلام کرد و افزو…
ارسال کننده:

به گزارش “گفتمان” محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح کاروانسرای سنگی یک و ۲ در غرب تهران و پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران این مطلب را اعلام کرد و افزود: افتتاح تقاطع‌های کاروانسرای سنگی یک و ۲گره‌گشای بخش قابل توجهی از ترددهای صورت گرفته به سمت شهرهای اطراف تهران و حتی استان‌های دوردست در غرب کشور است.

وی درباره چالش‌های شهر تهران به آلودگی آب، هوا و خاک اشاره کرد و اظهار داشت: چندین سال است که اولویت نخست شهرداری تهران حل این چالش‌ها با توسعه بزرگراه‌ها و توسعه حمل‌ونقل عمومی با محوریت مترو است که در مقایسه با گذشته شهر تهران و حتی شهرهای دیگر دنیا بدون شک رشد و پیشرفت تهران درحوزه زیرساختی کم نظیر بوده است.

قالیباف دراین باره تنها به یک آمار بسنده کرد و گفت: در طول ۲۵سال تنها ۳۵ایستگاه مترو احداث شد اما در ۱۰سال گذشته تعداد این ایستگاه‌ها به ۱۰۶ رسید که البته ظرف ۳‌ماه آینده درنظر داریم تعداد ایستگاه‌های مترو را به ۱۲۰ برسانیم. قالیباف برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر این که اقدامات شهرداری تهران براساس اولویت‌ها و ضرورت‌ها نبوده را اشتباه خواند و گفت:

شهرداری تهران دقیقا براساس ضرورت‌ها و اولویت‌ها کار انجام داده است چون ما معتقدیم که هم نیازمند احداث تونل مترو هستیم و هم تونل‌های شهری و جمع‌آوری آب‌های سطحی؛ بنابراین براساس یک برنامه مدون و مطالعات دقیق نمی‌توانستیم فقط یک موضوع را دنبال کنیم.

شهردار تهران خدا را شکر کرد که با وجود همه تحریم‌های خارجی و مشکلات داخلی، هیچ‌گاه عملیات عمران شهری در حوزه زیرساختی متوقف نشد. وی گفت: از دوشنبه هفته قبل تا امروز (شنبه) درعرض کمتر از یک هفته تنها ۶۲۰میلیارد تومان پروژه در حوزه حمل‌ونقل افتتاح کردیم؛ البته نمی‌دانیم بالاخره پایه پولی ریال است یا تومان چون وقتی پروژه‌ها را افتتاح می‌کنند عدد آن را به ریال می‌گویند که مثلا بشود ۶هزار میلیارد ریال! اما قدرمسلم سر سفره مردم فعلا نه ریال اثر دارد نه تومان بلکه بالا و پایین رفتن ارز است که مایحتاج زندگی مردم را گران می‌کند.

941010_265

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش محدوده شهرتهران از ۷۵۰به ۶۴۰کیلومتر مربع سخن گفت و افزود: با وجود تعیین مرزهای تهران اما چالش آب، هوا و خاک تنها در تهران خلاصه نمی‌شود و همه دشت تهران از غرب (گرمدره، وردآورد و شهریار) تا شرق (پاکدشت و ورامین) با جمعیتی حدود ۱۸میلیون نفر همه سرنوشت‌شان به‌هم گره خورده است و به همین دلیل نیازمند طرح جامع درحیطه مسائل فرهنگی، اجتماعی، محیط‌زیستی، اقتصادی و حمل‌ و نقلی برای دشت تهران هستیم که حدود ۲۳درصد جمعیت کشور را در ۵٫ ۱درصد از مساحت خود جای داده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه روزانه تنها ۲هزار خودرو در شهر تهران و شهرهای اطراف آن شماره می‌شود و ۳میلیون نفر در روز از اطراف به شهر تهران تردد می‌کنند، گفت:‌ از این‌رو نمی‌توانیم بحث حمل‌ونقل تهران و شهرهای اطراف آن را پیوسته نکنیم؛ به همین دلیل در حوزه زیر‌ساخت‌ها این برنامه‌ریزی صورت گرفته است تا با احداث پل کاروانسرای سنگی مجموعه بزرگراه همت، حکیم، آزادراه‌کرج، جاده مخصوص با این دوپل باهم ارتباط برقرار کنند و متعاقب آ‌ن با حل تمامی گره‌های ورودی به شهر تهران و نقاط کور ترافیکی کاری کنیم که دیگر مردم در صف ورود به تهران نمانند.

به گزارش همشهری در پایان سخنان شهردار تهران طی مراسمی امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر قدس با اهدای لوح یادبودی از خدمات محمدباقر قالیباف به‌منظور احداث پل‌های تقاطع‌های غیرهمسطح کاروانسرای سنگی تقدیر کردند.
بنابراین گزارش محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح تقاطعات غیرهمسطح کاروانسرای سنگی با حضور در جمع خبرنگاران از اتمام تونل ۲کیلومتری شهدای غزه در کنار پروژه ادامه اتوبان شهید حکیم تا پایان امسال خبر داد. شهردار تهران در پاسخ به سؤالی درباره مشکلات ایجاد شده حین اجرای کارهای عمرانی گفت: مشکلات برای مسئولان است و نباید مشکلات را برای مردم بیان کنیم، مردم باید نتیجه حل مشکل را ببینند.

قالیباف در صحبت خود با اصحاب رسانه از افتتاح تقاطعات غیرهمسطح کاروانسرای سنگی به‌عنوان تحول در پل‌سازی‌ شهرتهران نام برد و آن را مایه افتخار مدیریت شهری دانست و گفت: البته حین اجرای ساخت این تقاطعات با هماهنگی صورت‌گرفته با پلیس راهور عبور و مرور برقرار بود. وی در پاسخ به سؤالی درباره کمک‌های دولت به‌منظور تکمیل ۵۵پروژه باقیمانده پایتخت، تصریح کرد: زمانی که قولی به مردم می‌دهیم؛ دیگر نمی‌توانیم بهانه بیاوریم، البته همیشه توقع بوده که دولت به ما کمک کند تا از ظرفیت‌هایی که وجود دارد به خوبی استفاده کنیم اما برنامه‌ریزی ما اینگونه است که وقتی قول می‌دهیم، آن ‌را با تمام وجود انجام دهیم.

شهردار تهران تصریح کرد: در مترو هم مشکلاتی درباره عدم‌حمایت دولت و همچنین مشکلات تحریم‌ها داشتیم اما اجازه ندادیم این کار متوقف شود. از این‌رو اگر دوستان ما در دولت به ما کمک کنند، حتما این کار با سرعت بیشتری پیش می‌رود و می‌توانیم این زمان را کوتاه‌تر کنیم. قالیباف همچنین درباره پل ورودی شهر قدس نیز تأکید کرد:

وزارت راه و شهرسازی مسئول این کار است اما آن پروژه هم به پروژه ما گره خورده است. به همین جهت تصمیم‌گیری‌ها و هماهنگی برای این پروژه انجام شد تا در زمانبندی صورت گرفته بتوانیم این کار چندین ساله را طی ماه‌های آینده حل و فصل کنیم. وی در پاسخ به سؤالی درباره قصد خود از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ما همیشه گفته‌ایم وظیفه داریم کار کنیم و جایش مهم نیست که کجاست.

  • توجه ۴برابری به عمران تهران نسبت به ۱۱سال قبل

علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مراسم بهره‌برداری از ۳پروژ عمرانی شهر گفت: ۳بزرگراه تهران را با یک رمپ نیایش در مسیر شرق به غرب به بزرگراه شهید چمران متصل کردیم و از آنجا به واسطه زیرگذر سئول به بزرگراه یادگار جنوب می‌رسیم. بنابراین کسانی که قبلا مجبور بودند از نیایش با طی مسیر طولانی به سعادت‌آباد برسند به‌سادگی از این مسیر می‌توانند استفاده کنند.

جاوید با اشاره به تقاطعات غیرهمسطح کاروانسرای‌سنگی ۱ و ۲ گفت: ساماندهی ترافیکی در محل تقاطع بزرگراه فتح و بزرگراه شهید لشکری را باید از عملکردهای اصلی این پروژه‌ها اعلام کرد. به هرحال تقاطع فتح و جاده مخصوص و بزرگراه حکیم بسیار پرتردد هستند و کار انتقال ساکنان شهر قدس، شهریار و سایر شهرهای اطراف به تهران را برعهده دارند که حالا با یک تقاطع چندوجهی به هم متصل می‌شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: قریب ۱۱سال است که این دوره مدیریت شهری برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر رشد و توسعه زیرساخت‌های عمران شهری را دنبال کرده است تا جایی که ۸۰درصد توسعه بزرگراه‌ها در این دوره صورت گرفته است؛ یعنی طول بزرگراه‌ها از ۳۴۰کیلومتر به ۵۴۰کیلومتر رسیده است. همچنین ۱۱۳درصد رشد تقاطعات غیرهمسطح داشتیم و تونل‌های شهری ۲۰برابر شده‌اند ضمن اینکه ۳ تونل شهری دیگر به نام‌های شهدای غزه، آرش- اسفندیار و ضربعلی‌زاده نیز تا پایان سال به تونل‌های شهری اضافه خواهند شد.

به گفته جاوید، با وجود عدم‌همراهی دولت‌ها در دوره‌های مختلف اما شهرداری تهران موفق شد به شاخص نرخ تورم سال‌جاری ۲۳هزار میلیارد تومان هزینه عمرانی در شهر تهران انجام دهد که به نسبت ۱۱سال قبل ۴برابر به عمران و آبادانی تهران توجه بیشتری شده است.

درطول این ۱۰سال در مجموع ۲۳هزار میلیارد تومان هزینه زیرساخت‌های عمرانی شهر اعم از شبکه بزرگراهی، تونل آب، تونل شهری، تقاطعات غیرهمسطح و مقاوم‌سازی‌ تقاطعات و پل‌ها شده است. جاوید با بیان اینکه ۱۰۶پروژه بزرگ عمرانی از مهرماه سال ۸۴ تا ابتدای سال ۹۴ به بهره‌برداری رسیده است، گفت: به‌طور میانگین در ۱۰سال گذشته ماهی یک افتتاح پروژه بزرگ عمرانی در شهر تهران داشته‌ایم که عمده اینها اختصاص به مناطق محروم جنوب شهرداشت.

  • کاروانسرای سنگی شاهکار راهسازی

دیروز محمد محمودی، نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم افتتاح پروژه‌های کاروانسرای‌سنگی ۱و ۲ از این اقدامات عمرانی به‌عنوان شاهکار راهسازی نام برد و گفت: با افتتاح این دو پروژه بخش مهمی از ترافیک غرب تهران کاسته خواهد شد. به همین دلیل از شهرداری تهران، قرارگاه شهید رجایی و خاتم‌الانبیا تقدیر می‌کنم و معتقدم فارغ از مسائل سیاسی شهردار تهران واقعا می‌تواند برای سایر مدیران شهرهای کشور الگو باشد.

وی با بیان اینکه شاهد اندیشه، خلاقیت، به‌کار‌گیری ایده نو و تکنولوژی روز در این دو پروژه هستیم، تصریح کرد: با افتتاح این دو تقاطع مشکل تاریخی ترافیک محله قدس و قلعه‌حسن‌خان برطرف شد. این نماینده مجلس از روحیه شجاعت، ریسک‌پذیری، پاک‌دستی و انقلابی محمدباقر قالیباف قدردانی کرد و گفت:‌ این تقاطعات به‌عنوان یادگاری بزرگ از دوران خدمت ایشان برای مردم باقی خواهد ماند.

محمودی گفت: من خجالت می‌کشم که بگویم ۷سال است که پل ورودی شهرک قدس که دستگاه‌های دیگر متولی ساخت آن هستند، معطل مانده است. کسانی که چشم ندارند خدمات انجام شده در تهران را ببینند، خوب است از توانمندی مدیریت شهری تهران درس بگیرند و این پل را به نتیجه برسانند.

  • تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی یک

با افتتاح تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی شماره یک در غرب تهران ضمن ارتباط بین ادامه بزرگراه شهید حکیم با فتح یک نقطه حادثه‌خیز ترافیکی در سه‌راه کاروانسرای سنگی حذف شده و به روان‌سازی‌ و ساماندهی ترافیکی در محل تقاطع بزرگراه‌های فتح و شهید لشگری منجر شده است.

  • تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی  ۲

تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی شماره ۲ درمحل تقاطع آزاد راه تهران -کرج با ادامه بزرگراه شهید حکیم قرارگرفته است. این تقاطع می‌تواند علاوه بر انتقال ترافیک از سه‌راه کاروانسرای‌ سنگی به سمت تهران و کرج گزینه مناسبی برای دسترسی به جاده قدیم و جاده مخصوص کرج باشد.

  • پل شرق به شمال تقاطع نیایش و چمران

مجموعه پل‌های ولایت در تقاطع بزرگراه نیایش با شهید چمران ازگذشته فاقد رمپ راستگرد شرق به شمال بود که با بهره‌برداری از این پل علاوه بر روان‌سازی‌ بار ترافیک در مسیر شرق به غرب بزرگراه نیایش، شاهد کاهش محسوس ترافیک در محدوده سعادت‌آباد و خیابان سئول خواهیم بود.

ارسال نظر
صدای همشهریان
علی اقا و تشکر

علی اقا و تشکر

افرین به مسئول ودست اندرکاران این سایت .خیلی خوبه که همه اتفاقات شهرتونو اینجا انعکاس میدهید وبه مردمتون کزارش میکنید.ایشالله خدا اجر زحمتو تلاشتونو بهتون بده.
اقا مجید

اقا مجید

البته زحمات پرسنل شهرداری رو نادیده گرفتن جفاست ولی ایکاش قدری به امکانات رفاهی مردم شهر بیشتر رسیدگی شود...
ادامه لیست »
سخن مسئولین
احداث بوستان در حاشیه خیابان شهدای مدافع حرم

احداث بوستان در حاشیه خیابان شهدای مدافع حرم

عضو شورای اسلامی شهر قدس از احداث بوستان نواری در حاشیه خیابان شهدای مدافع حرم این شهر خبر داد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس، خدابخش محمدزاده پودینه از ا…
مهندس حیدری : عملیات بهسازی معابر شهر قدس در حال اجراست

مهندس حیدری : عملیات بهسازی معابر شهر قدس در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، غلامحسین حیدری صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری شهر قدس از اجرای عملیات بهسازی معابر شهر قدس با اولویت لکه‌گیری…
ادامه لیست »
نظرسنجی

به نظر شما کدام گذینه برای پیشرفت و آبادانی شهر قدس مثمر ثمر می باشد؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
آخرین خبرها
پروژه های عمرانی شهرداری قدس افتتاح و به بهره برداری رسید افتتاح کامل پلهای کاروانسرا سنگی 1 و 2 پیکان 0 - پرسپولیس 0 ، برانکو : ورزشگاه شهر قدس عالی بود امید به شکستن بن بست ترافیکی با تقاطع غیر هم سطح میدان قدس انتخاب پیمانکار مناسب برای پروژه تقاطع غیر هم سطح قدس بسیار مهم است نصب روشنایی در زیر گذر سیاه آب "محور چیتگر" (گزارش تصویری) مراسم تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان قدس برگزار شد معرفی مرکز توانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی آویژه زیبایی های یک حرکت مردمی سورپرایز شاگردان اشتیلیکه در شهر قدس ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان تیم فوتبال کره جنوبی احداث بوستان در حاشیه خیابان شهدای مدافع حرم اجرای پروژه های عمرانی در راستای ارتقا خدمات رسانی به شهروندان است عملکرد معاونت فنی و عمرانی شهرداری قدس مورد تقدیر قرار گرفت بازسازی کامل و زیربنایی ایستگاه یک آتش‌نشانی شهر قدس مهندس حیدری : عملیات بهسازی معابر شهر قدس در حال اجراست سونامی افتتاحیه ها در شهرقدس بازدید مسئولین شهر قدس و تهران از پروژه ادامه اتوبان حکیم و پل شهر قدس دکتر اسدی : توجه به سیمای شهر از اولویت های مدیریت شهری است خیابانی که وجودش لازم بود... کمک بوجه شهر قدس به پل شهر قدس ... مسئولین هم صدا با مردم برای الحاق شهر قدس به تهران بلوار نسترن تکمیل شد ورودی غربی شهر قدس از وجود اصناف مزاحم پاکسازی شد تقسیم امتیاز در ورزشگاه شهدای شهر قدس ، پیکان 1 استقلال 1 گزارش ویژه روی خط تهران از مشکلات پل ورودی شهر قدس ورزشگاه شهدای شهر قدس هر روز ، بروز تر از دیروز ... لیست بازی های پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس پروژه پل ورودی شهر قدس دوباره تعطیل شد! روند ساخت بیمارستان شهر قدس درهاله ای از ابهام/آیا درد این پروژه دوا میشود